Szkoda całkowita samochodu w leasingu

Szkoda całkowita samochodu w leasingu

Użytkownik samochodu leasingowanego, którego dotknęła szkoda całkowita jest zobowiązany do zgłoszenia szkody do towarzystwa ubezpieczeniowego, w celu rozpoczęcia procesu jej likwidacji. Termin w jakim powinno nastąpić zgłoszenie jest uzależniony od warunków, na jakich została zawarta umowa ubezpieczenia. Najlepiej jednak nie zwlekać z poinformowaniem towarzystwa ubezpieczeniowego o powstałej szkodzie, ponieważ może to wpłynąć niekorzyść leasingobiorcy.

Zgłoszenie szkody pojazdu leasingowanego

Leasingobiorca musi jak najszybciej powiadomić towarzystwo ubezpieczeniowe o powstałej szkodzie. Niekiedy wymagane jest również wezwanie policji, która sporządzi odpowiedniego rodzaju dokumentacje z wypadku lub innego zdarzenia, które doprowadziło do braku możliwości korzystania z pojazdu, będące przedmiotem umowy leasingowej.

Zgłoszenie szkody pojazdu, który jest wykorzystywany w ramach leasingu nie jest sprawą skomplikowaną, jednak wymaga uruchomienia odpowiednich procedur. Bardzo często towarzystwa ubezpieczeniowe posiadają gotowe formularze, które można wypełnić online. Jest to ogromne ułatwienia dla leasingobiorcy, który za pomocą gotowego wzoru może zgłosić szkodę całkowitą pojazdu leasingowanego.